Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Na Kozłówce” przedstawia Państwu ofertę na profesjonalne zarządzanie nieruchomością należącą do Państwa Wspólnoty 

1. Kilka słów o Naszej Spółdzielni...

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce” powstała 24.11.2000 w wyniku podziału jednej z najstarszych spółdzielni mieszkaniowych w Polsce- Krakowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zawiązanej w 1929 roku. Spółdzielnia administruje 46 własnymi budynkami mieszkalnymi o łącznej powierzchni 153.662 m2. Posiada również w eksploatacji 2 pawilony handlowo usługowe i 7 bloków należących do wspólnot mieszkaniowych. 

W ciągu kilkunastu lat funkcjonowania jako samodzielna spółdzielnia przeprowadziliśmy kompletną modernizację osiedla polegająca na dociepleniu wszystkich budynków, wraz z pozyskaniem dofinansowania z BGK, rekultywacji zieleni osiedlowej, remoncie parkingów i chodników, wymianie instalacji centralnego ogrzewania, wymianie wewnętrznych linii zasilania energetycznego, budowie systemu monitoringu, wdrożeniu instalacji centralnej ciepłej wody z dofinansowaniem z BGK i Elektrociepłowni Kraków, wykupie wszystkich gruntów od Gminy Kraków na preferencyjnych warunkach. Wszystkie te prace realizowane były przy jednych z najniższych w Krakowie stawek opłat eksploatacyjnych.

W latach 2008 - 2012 Spółdzielni wybudowała na zasadach developerskich budynek przy ul. Polonijnej 16 składający się z 53 mieszkań i przy ul. Niedzickiej 2a złożony z 20 mieszkań, w których zawiązane zostały wspólnoty mieszkaniowe. Od momentu powstania tych obiektów Spółdzielnia zarządza nimi na zasadzie umowy cywilnoprawnej zawartej pomiędzy wspólnotami a SM „Na Kozłówce”.  Zarządzamy także 3 budynkami wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Zabłocie 24, 26, 28, złożony z blisko 300 mieszkań, wybudowanych przez Spółkę Galinvest, przy ul. Stattlera 3, w którym znajduje się 40 mieszkań wybudowanych przez Spółkę DSS Development i przy ul. Nad Potokiem 9 składający się z 20 mieszkań przekazanych nam do zarządzania przez Radę tej Wspólnoty.

Tradycja wyrażająca się w długim okresie funkcjonowania Spółdzielni i duży zakres administrowanych zasobów zobowiązuje do świadczenia wysokiej jakości usług.

Posiadamy odpowiednie doświadczenie, kadry, sprzęt i zaplecze techniczne pozwalające na skuteczne administrowanie nieruchomościami na zasadach licencjonowanego zarządcy. Profesjonalizm naszych kadr nastawiony na ciągłe zwiększanie efektywności, w połączeniu z dużymi zasobami administrowanymi przez naszą Spółdzielnię spowodowały, dzięki odpowiedniemu rozkładowi kosztów stałych, niskie stawki opłat eksploatacyjnych. Natomiast skala i stabilność naszej Spółdzielni pozwalają nam negocjować bardzo atrakcyjne ceny na usługi świadczone przez firmy zewnętrzne


2. Zakres świadczonych usług:

W zakresie zarządzania i administracji nieruchomością proponujemy realizację co najmniej następujących zagadnień:


a. Nadzór nad utrzymaniem czystości wewnątrz bloku, odśnieżaniem parkingów, chodników i utrzymaniem czystości terenów zielonych,

b. Nadzór nad konserwacją tym okresowymi przeglądami instalacji elektrycznej, gazowej, centralnego ogrzewania i bieżącymi naprawami,

c. Przygotowywanie planów remontów i nadzór nad ich realizacją

d. Dbanie o wywóz śmieci

e. Dbanie o dostarczanie mediów: wody, ciepła, gazu, energii elektrycznej

f. Rozliczanie kosztów funkcjonowania nieruchomości

g. Rozliczanie podatków od nieruchomości

h. Rozliczanie mediów

i. Rozliczanie dokonywanych remontów

j. Przyjmowanie opłat eksploatacyjnych w kasie Spółdzielni bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów przelewów

k. Organizacja i obsługa corocznych zebrań wspólnoty

l. Windykacja należności czynszowych
Posiadamy wyspecjalizowane służby windykacyjne, radców prawnych i duże doświadczenie w zakresie windykacji należności. Pozwolą one na bardzo skuteczne egzekwowanie należności wobec Wspólnoty, a to pomoże utrzymać wskaźniki płynności finansowej Państwa nieruchomości na wysokim poziomie.


3. Oferta cenowa


a. Pierwszy miesiąc naszej współpracy jest zupełnie darmowy

b. W drugim miesiącu wspólnota opłaca jedynie połowę stawki

c. Od trzeciego miesiąca stawka za zarządzanie wg. uzgodnionej skali.

Mamy nadzieję, że przedstawiona spotka się z Państwa zainteresowaniem i będzie początkiem długiej i owocnej współpracy.


Dlaczego Spółdzielnia może lepiej  administrować nieruchomością niż działający często jednoosobowo zarządcy nieruchomości?

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”:

  • Zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami nieprzerwanie od ponad pięćdziesięciu lat, co pozwoliło jej uzyskać bardzo szerokie doświadczenie.
  • Zatrudnia wykwalifikowany personel – licencjonowanych zarządców nieruchomości posiadających stosowne przygotowanie do zawodu, co jest szczególnie ważne po zniesieniu obowiązkowego egzaminu zarządcy nieruchomości
  • Posiada własne służby techniczne – co pozwala jej na szybkie reagowanie w celu usunięcia mogących się pojawić awarii w zarządzanej przez siebie nieruchomości
  • Zatrudnia pracowników posiadających  stosowne przygotowanie do zajmowania się zielenią osiedlową – absolwentów Uniwersytetu Rolniczego i Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
  • Posiada duży budynek administracji, gdzie mieszkańcy mogą załatwić wszystkie sprawy związane z zarządzaną nieruchomością
  • Dysponuje własną kasą, gdzie można bez dodatkowych opłat regulować płatności za mieszkanie w budynku, którego zarządcą jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”
  • Dysponuje systemem monitoringu, składającym się aktualnie z blisko 300 kamer. Do systemu tego mogą być włączane wszystkie nieruchomości, których zarządcą jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”. Obrazy z kamer monitoringu są wysyłane za pomocą sieci internet do centrum monitoringu, gdzie operator podejmuje decyzję o wysłaniu patrolu ochrony fizycznej, który podejmuje interwencje wobec osób łamiących prawo lub zakłócających porządek na terenie nieruchomości, której zarządcą jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”


Dlaczego stawki opłat w budynkach zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Na Kozłówce” są często niższe od tych, którymi administrują inni zarządcy nieruchomości w Krakowie prowadzący często jednoosobowa działalność gospodarczą?

Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”:

  • Prowadzi zarządzanie i administrowanie dla 53 bloków mieszkalnych i dwóch pawilonów handlowo usługowych. Taka skala działalności pozwala jej negocjować niskie stawki wszystkich usług związanych z zarządzaniem nieruchomością jak sprzątanie, konserwacja i obowiązkowe przeglądy obiektów budowlanych.
  • Posiada własne służby techniczne, co pozwala jej nie tylko na szybkie reagowanie na ewentualne awarie i usterki ale także na niskie koszty realizacji ww. usług w zarządzanych nieruchomościach
  • Posiada duże doświadczenie w pozyskiwaniu środków pomocowych na remonty i modernizację budynków. W ostatnich  latach pozyskała kilkanaście milionów bezzwrotnych środków z Banku Gospodarstwa Krajowego i Elektrociepłowni Kraków. Środki te zmniejszają koszty prac remontowych i modernizacyjnych, a co za tym idzie poziom opłat wymaganych od mieszkańców budynków, w których spółdzielnia prowadzi zarządzanie i administrowanie nieruchomościami.

 

Z poważaniem

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej

"Na Kozłówce"